Sparekassen Thy er klar til at hjælpe udfordrede kunder

Flere virksomheder kører på nedsat blus, mens andre helt katastrofalt stort set er gået fra normal drift til ingen aktivitet på grund af coronavirus.

– Det betyder at flere mister deres arbejde, og virksomhederne er voldsomt udfordret på økonomien, fortæller direktør i Sparekassen Thy, Ole Beith, og fortsætter:

– Derfor er der brug for de vedtagne store politiske hjælpepakker. Og vi skal som lokal finansiel virksomhed tage del i ansvaret med at hjælpe vores kunder på den bedst mulige måde.

Direktøren oplyser, at der i sparekassen lige nu arbejdes med forskellige initiativer, som f.eks. udsættelse af afdrag på lån, men også ekstra lånemuligheder er en del af værktøjskassen.

Direktør i Sparekassen Thy, Ole Beith.

– Hvad der er brug for til den enkelte kunde er noget, vi vurderer fra kunde til kunde, siger Ole Beith.

Dialog og fælles hjælp
Sparekassen forsøger netop nu at komme i kontakt med mange af de kunder, der er kritisk berørt af situationen. I første omgang fokuseres der på de brancher og kunder, der er ramt af første bølge, og hvor ordrebøgerne nærmest over natten er blevet tomme.

– Men det er også vigtigt at kunderne tager kontakt til os, når de oplever økonomiske udfordringer, som de ikke umiddelbart selv kan løse, lyder opfordringen fra Ole Beith:

– En god og tidlig dialog kan gøre, at vi kan finde rettidige løsninger på de akutte problemer, som både erhvervs- og privatkunder kan opleve i disse tider, slutter sparekassedirektøren.

Forfatter

Related posts

Top