Mors Handel godt fra land med live-sendinger

Allerede inden starten gik kl. 19 tirsdag aften sad omkring 300 købelystne seere klar derhjemme, da Mors Handel havde premiere på den første af en række livesendinger fra butikkerne i Nykøbing.

Antallet af seere, og dermed potentielle kunder, steg hurtigt til først 400. Så 500 og 600. Da antallet af seere peakede så over 700 personer med:

– Det er flot opbakning her første gang, lyder det dagen derpå fra handelschef Lisbeth Thrysøe.

Ditte Bruslund Aas Snedker, der er indehaver af tøjforretningen Lusi Anna, var den første fik besøg. Foto: Mors Handel

– Der er plads til forbedringer, men jeg kan se, at de tre butikker fik solgt en masse, fortsætter hun uden dog at turde spå om omsætningen hos de tre butikker, der som de første fik besøg af kameraholdet fra Radio Limfjord iaftes.

I en tid hvor butikker er tvunget til at holde lukket, er det vigtigere end nogensinde før at tænke kreativt – dels for at opretholde en omsætning, men også for at forblive i kundernes bevidsthed til den dag hvor coronarestriktionerne lempes eller helt ophæves.

Via facebook kan kunderne sidde derhjemme og købe de varer, som bliver vist frem skærmen. Der betales direkte til den enkelte butik, som oftes via Mobilepay. De efterfølgende dage kan varerne afhentes efter nærmere aftale.

De tre første butikker som fik besøg var Luisanna, Red Office Konpap og Sportigan.

Med store rabatter solgte Red Office Konpap ud af restlageret fra firmajulegaverne. Foto: Mors Handel

Flere live-sendinger
Næste livesending finder sted allerede i morgen aften kl. 19 hvor der sendes fra Kop & Kande, Clockhuset og Shoppen, og selvom der endnu ikke har været meget tid til at evaluere på den første udsendelse, så vil der blive ændret på nogle ting ud fra den feedback, som er kommet ind fra både kunder og de handlende selv.

Orverordnet set tyder det dog på, at gårsdagens premiere var en succes:

– Jeg har allerede hørt fra en forretning , der gerne vil deltage, hvis vi laver flere aftner. Og vi laver selvfølgelig flere, hvis det er stemning herfor. Og især hvis vi ikke åbner d. 8. februar, så er der basis for at fortsætte, slutter Lisbeth Thrysøe.

Hvis du tilmelder dig Mors Handel’s begivenhed på Facebook inden torsdagens udsendelse, så er du samtidig med i konkurrencen om et gavekort på 300 kroner til Mors Handel. Du finder begivenheden ved at klikker HER.

Forfatter

Related posts

Top