Tour de Thy: – Alle skal tale om Thy resten af året

Ambitionerne hos folkene bag Tour de Thy er skyhøje: Thy skal på alles læber i hele landet, antallet af endagsturister skal i vejret og så skal gæsterne gøres bekendt med alle de gode tilbud, der findes i detailhandlen og når det kommer til oplevelser. Det skal give gæsterne lyst til at flytte til Thy.

Det er blot nogle af målene i det nye samarbejde som Thy Erhvervsforum, Thy Detailforum og Thy Turistforening, netop har skudt i gang. Det sker med et tilskud fra Thisted Kommune på 800.000 kroner.

– Sommeren er altafgørende for detailhandlen og derfor er det vigtigt, at vi får fortalt gæsterne om alle de gode tilbud, der findes i detailhandlen og på restauranterne i Thy. Lad os bare være ærlige: det handler om, at gæsterne bliver fristet til at bruge feriebudgettet i Thy og det vil vi sikre med massiv information på alle niveauer, lyder det fra handelschef Michael Vendelbo.

Ud af boksen
Han bakkes op af turistchef Mai Manaa.

– Vi skal have Thy til at brage igennem i de landsdækkende medier ved at tænke ud af boksen og anderledes end mange andre steder, hvor man fyrer kassen af på TV-reklamer. Vi skal formidle den helt specielle Thy-stemning direkte til vores gæster og alle dem, der endnu ikke har bestilt ferie i Thy eller været i Thy på en endagstur. Målet er at få gæsterne til at besøge vores fantastiske butikker og restauranter – ja vores fantastiske Thy, fortæller hun.

Også Thy Erhvervsforum ser store perspektiver i samarbejdet.

– Det at vi får Thy sat på landkortet, er med til at øge interessen for området. Det skal gerne i sidste ende være med til at øge interessen for at flytte til området og dermed gøre det lettere for vores erhvervsliv at tiltrække den kvalificerede arbejdskraft, der er nødvendig for at sikre en fortsat god og positiv udvikling af erhvervslivet i Thy, siger Pia Madsen, projektleder Thy Erhvervsforum.

Kampagnen Tour de Thy starter 1. juli og løber foreløbigt indtil udgangen af september.

Pressefoto

Forfatter

Related posts

Top