Thy som julekalender er en kæmpe succes

150.000 gange er der klikket “deltag” i en julekalender fra Thy, som Bakkedal står bag, og antallet stiger dag for dag.

– Vi har aldrig oplevet noget lignende. Det er fantastisk, at så mange deltagere fra København, Bornholm, Sønderjylland – ja hele landet nu har været inde og åbne julekalenderen, siger Michael Pilgaard, marketingchef for Bakkedal, som er et produkt under Dragsbæk i Thisted.

Julekalenderen er blevet til i samarbejde med andre lokale producenter fra Thy. Bag hver låge er der et smukt vinterbillede, som er taget af lokale hobbyfotografer. Dagens billede kan man navngive og vinde lokale præmier, som fx vandreture i Thy, lokale øl eller noget andet lokalt.

“Fra os i Thy”
– Jeg er ikke forundret over succesen. ’Fra os i Thy’-sloganet rammer præcist den længsel, som er i os alle. En længsel efter den uspolerede og den rå natur, roen og fordybelse. Det søger vi efter i en hektisk hverdag, siger livsstilsekspert Flemming Møldrup fra  tv-programmet ’Kender du typen’.

Han oplever i disse år, at folk – ikke bare fra København – men alle i større byer søger tilbage til det naturlige, og Thy er indbegrebet af den storslåede naturoplevelse i Danmark: -Her føler man, at man står på kanten af verden – det er stort, forklarer han.

Autentiske Thy
– Thy er en magnet og langtidsholdbar så længe, at det er autentisk. Det samarbejde og de aktører, som står bag julekalenderen, er et godt eksempel på, at man kan få stor succes, når forbrugerne oplever, at det er ægte og troværdigt, siger Flemming Møldrup.

Senior Brand Manager fra Dragsbæk, siger om julekalenderen, som er et af flere initiativer, hvor man i Thy er gået sammen i et markedsføringssamarbejde:

– Vi samarbejder med andre i Thy om julekalenderen. Det gør kampagnen bedre for vores kunder – præmierne bliver mere spændende og kampagneuniverset langt mere varieret og interessant på grund af de mange fotos af lokale hobbyfotografer. Der er noget i det for alle parter. Jeg tror, at der er en ægthed over tingene, som værdsættes. Det er billeder fra Thy, og præmierne er lokale hele vejen igennem.

Interessen vokser
Og interessen for Thy vokser og vokser: – Thy, havet, rå natur, stilheden og roen er blevet moderne. Det har bl.a. Klitmøller – Cold Hawaii – bidraget til. Ikke bare i Danmark, men internationalt. Surfere mødes her, og det samme gør alle andre mennesker, der længes efter det naturlige og uspolerede, siger Michael Pilgaard, som på sin vej gennem klitterne kan støde på fx sangeren Simon Kvamm, Flemming Møldrup og mange andre fra storbyerne, der har tabt deres hjerte til Thy.

Man kan stadig når at være med i julekalenderen her

Forfatter

Related posts

Top