Sparekassen Thy scorer højt i kundetilfredshed

Analyseinstituttet Voxmeter har netop offentliggjort sin årlige undersøgelse af banksektoren – og Sparekassen Thy ligger øverst i en ikke uvæsentlig kategori.

Analyseinstituttet har i løbet af 2018 spurgt 51.637 tilfældigt udvalgte danskere, hvordan de vurderer deres bank ud fra en række forskellige parametre såsom produkter, service, omdømme og kommunikation. Resultatet giver en samlet pointscore kaldet CEM-scoren, der er udgangspunkt for en samlet rangering af landets tyve største banker.

Målt på kundetilfredshed i de nordjyske pengeinstitutter er Sparekassen Thy topscorer mens Nordjyske Bank indtager 2. pladsen – på landsplan ligger den lokale sparekasse på 3. pladsen.

Top 10 i forhold til kundetilfredshed blandt de 20 største banker i Danmark:

1. Arbejdernes Landsbank 7.618 point

2. Ringkjøbing Landbobank 7.470 point

3. Sparekassen Thy 7.253 point

4. Nordjyske Bank 7.219 point

5. Jyske Bank 7.088 point

6. Sparekassen Kronjylland 7.066 point

7. Jutlander Bank 7.029 point

8. Sparekassen Vendsyssel 7.023 point

9. Handelsbanken 7.013 point

10. Lån & Spar Bank 6.667 point

Top ti i forhold til omdømme blandt de 20 største banker i Danmark:

1. Ringkjøbing Landbobank 2.492 point

2. Arbejdernes Landsbank 2.297 point

3. Nordjyske Bank 1.838 point

4. Sparekassen Thy 1.775 point

5. Spar Nord Bank 1.614 point

6. Sparekassen Vendsyssel 1.549 point

7. Handelsbanken 1.521 point

8. Sparekassen Kronjylland 1.501 point
9. Jyske Bank 1.466 point

10. Sparekassen Sjælland, 1.393 point

Kilde: CEM Bank Intelligence, Voxmeter

Forfatter

Related posts

Top