Sommerhuset har fået kultstatus blandt et yngre publikum

Sommerhusmarkedet har under Corona oplevet et historisk boost, og de mange ekstra sommerhuse, der er blevet købt, har ikke længere kun fået modne ejere stående på skødet. Hvor det tidligere primært var det etablerede segment, der købte sommerhuse, ser ejendomsmæglerkæden Nybolig nu et stigende antal yngre personer blandt køberne.

-Et sommerhus køber vi typisk, når vi er i sted i livet, hvor der er ekstra tidsmæssigt og økonomisk overskud. Det vil sige, når børnene er store, men denne sommer har rykket betydeligt ved det forhold, idet vi har set mange flere yngre sommerhuskøbere end hidtil, siger Peter J. Mattsen, der er administrerende direktør i Nybolig.

Det har ifølge mæglerdirektøren ikke været usædvanligt, at sommerhuse kun har været til salg en uge, før de er solgt, og folk, der købte deres sommerhus sidste år, kan i år i flere tilfælde sælge det med en markant fortjeneste.

-Det er især yngre børnefamilier, som vælger at konvertere udenlandsrejserne til sommerhuset. Laver man regnestykket, er det faktisk muligt at eje et sommerhus for de samme penge, som familien vil bruge på et par årlige rejser, og her har Corona åbenbart rykket ved vores prioriteter, siger Peter J. Mattsen.

Foto: Nybolig

Forfatter

Related posts

Top