Simon Kollerup danner Facebook netværk

Det lokale folketingsmedlem Simon Kollerup går nu ind i en Facebook-offensiv for at få flere Facebook-venner, som han kan kommunikere ufiltreret til fra Christiansborg. Socialdemokraterne i Thy og på Mors anbefaler deres lokale Facebook-venner at de skaber viral kontakt til netop Simon Kollerup og bliver hans ven.

– Vi inviterer alle i Thy og på Mors til at blive ven med mig på Facebook. Lokale venskaber og kontakt til mit bagland herhjemme gør mig stærkere på Christiansborg som egnens repræsentant. Og så bilder jeg mig endda ind, at jeg har noget spændende at fortælle til folk i mine statusopdateringer direkte inde fra Folketinget, forklarer Simon Kollerup.

– Der er selvfølgelig også folk som ikke er socialdemokrater, eller som ikke har stemt på mig, men jeg er repræsentant for hele vores område, og derfor skeler jeg ikke selv til politiske præferencer. Jeg håber, at så mange som muligt vil deltage i den politiske debat med mig, give mig lokale indspark til det politiske arbejde fores vores fælles område i Folketinget.

Kollerup følger amerikansk tendens
Det har længe været et mantra i succesfulde amerikansk valgkampagner at opbygge sociale relationer til vælgerne og på den måde komme uden om medierne, som politikerne aldrig kan styre og som nogle gange kun vælger dele af politikerens budskab ud til deres nyhedshistorie.

– Vi følger uden tvivl en amerikansk tendens , om at politikere opbygger direkte relationer til deres vælgere i valgkredsen, så der er en kanal, hvor man kan kommunikere uden at skulle igennem mediernes filter og redigering. Den direkte kommunikation er alfa og omega for en politiker som mig, siger Simon Kollerup, som tilføjer:

– Mit mål med Facebook-kampagnen er både at kunne nå ud til flere i Thy og på Mors, når jeg har nyt at fortælle fra Folketinget. Men for mig er det i lige så høj grad et ønske om at få endnu flere idéer, kommentarer og politiske forslag med mig over på Christiansborg hjemme fra mine vælgere.

Røde roser til nr. 2.000
Simon Kollerup havde 1.783 venner primært fra Thy og Mors ved kampagnens start.

Målet er, at runde de 2.000 Facebook-venner. Ven nr. 2.000 vil få overrakt en buket røde roser på dørtrinnet af Simon Kollerup.

Simon Kollerup vil blandt bruge Facebook-vennerne til at beslutte, hvilket kandidatfoto de helst ser på de hundredvis af valgplakater, der kommer op i lygtepælene, når valget bliver udskrevet.

Fotoafstemningen forventes i august måned.

Forfatter

Related posts

Top