Produktchef skal styrke Kawasaki Robotics

For at imødekomme den store efterspørgsel på Kawasaki Robotics i Skandinavien er Kim Rimer ansat som ny produktchef.

– Vi har længe haft ambitioner om at løfte salgs- og markedsføringsindsatsen på Kawasaki Robots i Danmark, og på sigt også det øvrige Skandinavien. Salgskurven for industrirobotter er konstant stigende, og for at imødekomme den store efterspørgsel, vi oplever, og efterkomme industriens behov vil vi fremadrettet arbejde fokuseret på at få Kawasaki-robotterne ud over rampen, fortæller CEO Jan Bisgaard Sørensen fra Kawasaki Robotics på Mors.

Derfor indtræder Kim Rimer pr. 1. november i en nyoprettet stilling som produktchef for Kawasaki Robotics i Danmark.

Produktchef med indgående branchekendskab
Kim Rimer kommer til Kawasaki Robotics med mange års erfaring fra automatiseringsbranchen. Siden 1997 har han været ansat hos automatiseringsvirksomheden BILA, de sidste ti år som servicechef, og arbejdede blandt andet med netop Kawasaki-robotter.

Og efter en kort afstikker til et eksternt konsulenthus er han altså tilbage i automatiseringsbranchen, ­når han den 1. november indtræder som produktchef for Kawasaki Robotics.

– Vi er enormt glade for at få en produktchef, som har et så indgående kendskab til Kawasaki-robotterne på både projekt- og serviceniveau. Det kendskab og hans store brancheerfaring vil være en unik døråbner til forhandlere og integratorer – og det er deres garanti for, at de får en specialiseret samarbejdspartner, som både kender branchen og produktet, lyder det fra Jan Bisgaard Sørensen.

Foto : Kawasaki Robotics

Også den kommende produktchef selv har store forventninger til sit nye virke.

– Jeg glæder mig til at skulle beskæftige mig fuld tid med Kawasaki-robotter. Jeg har tidligere arbejdet med projektering, opbygning, optimering, servicering og support af robotanlæg med Kawasaki, og jeg glæder mig til at booste brandet i Skandinavien, fortæller Kim Rimer.

Som produktchef for Kawasaki Robotics bliver det hans primære opgave at sørge for, at kunder og integratorer bliver klædt teknisk på gennem kurser, teknisk assistance og support, ligesom han også skal varetage kontakten til Kawasakis europæiske hovedkontor i Tyskland.

Flere nyansættelser i sigte
Med ansættelsen af Kim Rimer som produktchef og det øgede fokus på markedsføring og salg bliver der også behov for yderligere nyansættelser til Kawasaki Robotics i Danmark.

– Det vil i første omgang især dreje sig om teknikere samt medarbejdere til kundehåndtering og markedsføring, fortæller Jan Bisgaard Sørensen.

Forfatter

Related posts

Top