Midt- og Vestjyllands Politi sender i disse dage breve til 74 personer i Holstebro, der er dukket op i en narkoefterforskning. De er ikke sigtet, men har ifølge politiet modtaget tilbud om stoffer via sms og WhatsApp.
– Du bliver ikke sigtet i denne sag, men vi er blevet opmærksomme på, at du er blevet tilbudt euforiserende stoffer, lyder det i brevet.
De 11 kvinder og 63 mænd er mellem 15 og 50 år. Politiet opfordrer dem til at søge hjælp hos Center for Rusmidler.
– Vi vil faktisk rigtig gerne hjælpe dem til at komme ud af et eventuelt misbrug – eller måske endda stoppe nogen, inden de ender i et, siger politikommissær Knud Lauridsen.
Brevene udsendes efter, at politiet beslaglagde en telefon, som en 23-årig mand ifølge sigtelsen brugte til at reklamere for hash og kokain.
Foto : Markus Spicke, Unsplash




