Optimering af læringsmiljøet: Elever vinder 10.000 kroner

I hele denne uge arbejder omkring 140 elever på Grundforløb 1 på EUC Nordvest med FN’s Verdensmål.

Ugen blev skudt i gang med en Hackathon, hvor eleverne – med udgangspunkt i to af verdensmålene – skulle idéudvikle på nye tiltag, der kan være med til at skabe det bedst mulige læringsmiljø på skolen.

Der var 10.000 kr. på højkant til bedste idé, og den præmie løb EUD/EUX Business-linjen med.

Vinderforslaget gik på, at man løbende henover skoleåret etablerer såkaldte valgfag, hvor eleverne kan mødes på kryds og tværs af uddannelser og hold til sjove og gerne fysiske aktiviteter.

– Tanken bag vores idé er, at vi gerne vil lære nogle af de andre elever bedre at kende, og gerne gennem fx fysiske aktiviteter, hvor vi får rørt os og brugt vores krop. Og det må meget gerne være ude i naturen. Jeg tror på, at det giver humøret et løft, når man kommer ud og rører sig i den friske luft og dagslyset. Det vil være et godt afbræk fra den traditionelle klasseundervisning, hvis man kunne lægge nogle fysiske aktiviteter ind midt på dagen blot en gang om ugen, fortæller elev Mathilde Corvenius fra vindergruppen.

Vindergruppen havde mange konkrete forslag til aktiviteter, der kunne indgå i en sådan valgfagspulje: Træning i motionscenter, en tur til Cablepark, mountainbiketure, madlavning, svømning, e-sport, floorball, gymnastik og diverse kreative fag med mere.

Foto: EUC Nordvest

Forfatter

Related posts

Top