Ny topmoderne Netto åbnet i Hurup

Idag åbnede en helt ny Netto-butik i Hurup. Butikken er en del af discountkædens helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen for den enkelte kunde.

Butikken adskiller sig fra en typisk Netto, idet både indretning og det såkaldte look-and-feel-koncept har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.

– Med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto.

Butikschefen i den nye Netto-butik er Irene Drejer. Hun har i sagens natur glædet sig til at kunne slå dørene op:

–  Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod markante frugt- og grønt-afdelinger, convenience og en enkel og nem navigering i butikken. Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en styrket oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod, fortæller hun.

Nettos nye butik i Hurup er en af i alt 80 butikker, som Netto enten bygger eller renoverer i 2020. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det nye koncept.

Om den nye Netto-butik i Hurup:
– Butikken har alt i alt et salgsareal på godt 1100 m2.
– Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

– Markant større frugt- og grøntafdeling.
– En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.
– Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.
– Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød.
– Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.
– Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.
– Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.
– Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.
– Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.

Netto investerer en milliard i nye butikker i 2020.

LÆS OGSÅ:

Salling Group betalte millioner af kroner for kommende Netto-butik i Hurup

Arkivfoto: Ulrik M. Eriksen

Forfatter
Top