Ny hybridfærge skal være sejlende reklamesøjle

Pendlere, gæster og turister på overfarten Thyborøn-Agger skal informeres bedre. Sejlplaner og oplevelser i Lemvig og Thisted kommuner bliver en del af færgeselskabets nye informationsplan, og internettet, sociale medier, foldere og de to kommuners turistforeninger bliver vigtige redskaber. Det skriver færgeselskabet på sin hjemmeside.

– Thyborøn-Agger-færgen binder Vestkysten sammen. Det er afgørende at oplyse grundigt om sejltider, priser og praktiske forhold. Men det er også vigtigt at fortælle om alle de mange gode oplevelser, der findes på begge sider af kanalen, siger Erik Flyvholm, borgmester i Lemvig Kommune og formand for Thyborøn-Agger Færgeselskabet.

Den nye hybridfærge på ruten er taget i brug for nyligt. Den indvies officielt fredag den 10. maj.

Det nye er, at de to kommuner vil benytte færgeoverfarten til at oplyse især gæster og turister om de mange spændende og attraktive oplevelser, de to kommuner tilbyder. Nationalpark Thy, Geopark Vestjylland, Cold Hawaii og Bovbjerg Klint, de mange feriesteder og sommerhusområder og Limfjordens mange muligheder for blot at nævne nogle få stykker.

– Hele området byder på et hav af spændende natur- og kulturoplevelser. Færgen over Thyborøn-kanal giver gode muligheder for præcis og rettidig information til vore mange pendlere og til turister, så alle får kendskab til Vestkysten og dens mange tilbud, siger Kristian Tilsted, medlem af Klima-, Miljø- og Teknikudvalget i Thisted Kommune, og tillige næstformand i bestyrelsen for Thyborøn-Agger Færgefart.

Turistforeninger spiller aktiv rolle
Den nye og forstærkede markedsførings- og kommunikationsplan er netop sat i gang og gælder fra 2019 og frem. Planen håndteres og støttes af de to kommuners turistforeninger, der kommer til at spille en aktiv rolle.

– Færgen er afgørende for at øge vore gæsters tilfredshed, for at udvikle og udbygge et allerede godt samarbejde og for, at gæsterne kan bevæge sig hurtigt rundt i vore to kommuner. Med stadig udvikling af vestkysten som turistbrand bliver færgen central i at forbinde kysten. Gæsterne kan få flere og bedre oplevelser, og får de det, er der god mulighed for, at de bliver her længere – og kommer igen, siger turistchef Ole Riis fra Thy Turistforening.

Ole Riis Christensen

Han suppleres af kommunikations – og turistchef, Kristian Hansen, fra Lemvig Thyborøn Turistforening:

– Vestkysten skal ses som én strækning med en lang perlerække af oplevelsesmuligheder. Så udover de vigtige oplysninger til de mange daglige pendlere, så er den miljøvenlige færge altså en afgørende brik ind i turisternes færden langs kysten, siger han.

Foto: Thyborøn-Agger Færgefart

Forfatter

Related posts

Top