IT-virksomheden NetIP har netop leveret sit bedste regnskab nogensinde med et overskud på 45 millioner kroner efter skat. Samtidig melder virksomheden om rekordhøj medarbejdertrivsel.
Det skriver NORDJYSKE.
Den Thisted-baserede virksomhed skiller sig ud ved at have hverken hovedkontor, bonusordninger eller individuelle salgsbudgetter. I stedet deles ledelsen af tre direktører, og omkring halvdelen af de 245 ansatte har medarbejderaktier.
– Vi er stolte af både resultatet og den måde, vi har nået det på. Vores kultur bygger på samarbejde frem for konkurrence, siger kommerciel direktør Brian Vesterbæk til avisen.
Strategien har gjort NetIP til en af branchens væksthistorier, efter stifter Martin Kjølhede gennemførte en omfattende turnaround for fem år siden.
Nu har virksomheden 11 afdelinger på landsplan – og et klart mål om at vokse videre uden at give køb på den særlige kultur.
Foto : Bertel Bolt for Netip




