NetIP åbner afdeling i Aarhus

I de seneste år er kampen om it-specialister tilspidset. De fleste it-virksomheder står på spring med god løn, attraktiv pensionsordning og fleksible arbejdstider for at tiltrække og fastholde arbejdskraft, men netIP skiller sig ud ved også at slå på bløde værdier som arbejdsglæde og medarbejdertvivsel.

Der er ikke problemer med at rekruttere medarbejdere til netIP. En ledelsesmæssig strategi om at gå nye og utraditionelle veje virker til at gøre en forskel i bestræbelserne på at skabe en attraktiv arbejdsplads med fokus på personlig udvikling og menneskeligt overskud.

Carsten P. Anthonisen

– Virksomhedskulturen tiltrækker mennesker. Her betragtes medarbejderne ikke som et middel til at nå et mål – de er rent faktisk målet. Åbning af afdeling i Aarhus er et resultat af en grundig rekrutteringsproces for at sikre det helt rigtige match med de rigtige nøgleprofiler, som har den rette indstilling og adfærd, forklarer salgsdirektør Carsten P. Anthonisen.

Den idelle arbejdsplads
Den seneste medarbejdertilfredshedundersøgelse i netIP taler et tydeligt sprog, da hele 91 procent i seneste undersøgelse udtrykker enighed om, at det er den ideelle arbejdsplads for dem, hvor de føler sig motiverede og ser frem til at gå på arbejde.

– Vi tiltrækker, ansætter og udvikler mennesker, som er indstillede på at løfte i flok og bidrage til positive resultater som en del af helheden. Der bliver brugt tid og ressourcer på at efteruddanne, opkvalificere og udvikle medarbejdere og ledere. Faglighed er naturligvis en forudsætning, men vi arbejder også med at styrke personlighed og adfærd, fordi det gør forskellen. Det tilfører stor værdi og giver resultater at udvise glæde og overskud til gavn for kolleger, kunder og netIP, supplerer økonomi og HR chef Birgitte Lukassen fra netIP.

At der er handling bag ordene kommer blandt andet til udtryk ved, at alle har de samme rettigheder og behandles på samme vilkår. Fælles overskudsdeling udbetales fire gange årligt, og her er førsteårs-elevens udbytte nøjagtigt det samme som den administrerende direktørs. Hos netIP anerkendes det også, at mennesker er individuelle og har forskellige behov, og det skal der tages højde for.

Mennesker gør forskellen
Lederskabet hos netIP handler mest af alt om personligt nærvær, og det har også været den udslagsgivende faktor for at få den nye salgsleder af netIP’s Aarhus-afdeling med på holdet. Kristian Rohde tiltræder stillingen som salgsleder fra januar 2018, hvor Jacob Heeager også starter som projektleder. Gert Vonboe Lang er allerede tiltrådt som Key Account Manager, og netIP forventer at ansætte yderligere omtrent ti medarbejdere med it- og salgskomtetencer til afdelingen i Aarhus.

– Det vakte min nysgerrighed, at en it-virksomhed i så udstrakt grad praktiserer, at det er mennesker, som gør forskellen. Jeg glæder mig til at være tæt på vores kunder i Aarhus-området og opretholde en nærværende dialog for at opfylde deres behov i forhold til drift, hosting og support af it-løsninger. De vil helt sikkert bemærke, at de møder dygtige og motiverede it-medarbejdere, som har overskud til at være menneskelige, fordi de bruger deres evner i en virksomhed med en stærk medarbejderkultur, hvor alle er beredte på at yde det bedste for kunderne, forklarer salgsleder Kristian Rohde fra netIP.

Siden etablering i 2000 har tilgangen af nye medarbejdere været stabil, og netIP runder snart 100 medarbejdere fordelt på afdelinger i Thisted, Aalborg, Herning, Holstebro, Skive og nu på Brunbjergvej 6 i Risskov ved Aarhus. Virksomheden har for tredje gang modtaget Børsens Gazelle-pris i 2017 og fremlægger et regnskab for 2016/17 med en bruttofortjeneste på 58,6 millioner kr. og et årsresultat på knap 8,5 millioner kroner efter skat.

Forfatter

Related posts

Top