Debatten om VE-projektet i Spolum fortsætter, og nu retter en af de berørte naboer kritik mod forslaget om en toårig fredningsperiode.
Rasmus Boddum Bjerge, der bor i området tæt på projektet, mener ikke, at en midlertidig pause vil skabe den tryghed og afklaring, som naboerne efterspørger. De skriver han i et opslag på Facebook.
Ifølge ham vil en fredningsperiode blot forlænge usikkerheden for beboerne, fordi udvikleren fortsat vil kunne søge igen efter to år.
Han peger blandt andet på, at usikkerheden gør det svært at sælge boliger og få lyst til at investere i sine fremtidsplaner og ejendomme.
Rasmus Boddum Bjerge understreger samtidig, at han har forståelse for, at politikerne lytter til de nærmeste naboer, men han mener ikke, at resultatet af afstemningen kan betegnes som et “massivt flertal”.
Ifølge ham var forskellen i afstemningen omkring Spolum-projektet 50 stemmer ud af 1.190 deltagere.
Han mener derfor, at der kun findes to reelle løsninger: enten et endeligt nej med en lang fredningsperiode for nye ansøgninger – eller at politikerne vælger at gå videre med et af projekterne og lukker for nye projekter i området fremover.
Læs også:




