Mors-Thy Håndbold har skrevet en toårig kontrakt med det lokale talent Nikolaj Madsen, der dermed fortsætter i klubben frem til sommeren 2028.
Den 19-årige venstre back og playmaker kommer fra klubbens egne rækker med en fortid i HF Mors/Skyum og Mors-Thy Håndbold Akademi, og glæden over aftalen er stor hos hovedpersonen selv.
– Jeg er glad og stolt over min aftale med Mors-Thy Håndbold. Det lå lige til højrebenet, at det skulle være her, siger Nikolaj Madsen.
Han fremhæver især fællesskabet i klubben som en vigtig årsag til forlængelsen.
– Jeg kan godt lide den måde, klubben er på. Det er et stort fællesskab, hvor alle kommer hinanden ved. Man bliver taget godt imod, og spillerne gør det let for nye at komme ind på holdet, siger han og understreger samtidig, at ambitionen er at udvikle sig yderligere og nå sit fulde potentiale.
Hos Mors-Thy Håndbold ser assistenttræner Henrik Tilsted store perspektiver i den unge spiller.
– Nikolaj er først og fremmest en dygtig forsvarsspiller. På duel-forsvaret er han en af de dygtigste i U19-ligaen, siger Henrik Tilsted.
Han peger samtidig på, at klubben nu vil arbejde målrettet med at udvikle de offensive kvaliteter.
– Vi håber, at vi kan skubbe det offensive i den rigtige retning, så han på sigt kan blive en stærk tovejsspiller i ligaen, siger han.
Også direktør Ian Marko Fog glæder sig over aftalen og kalder Nikolaj Madsen endnu et stort lokalt talent.
– Han har en fysisk flot størrelse, god bevægelighed og ekstra stærke kompetencer i defensiven. Samtidig har han allerede været udtaget til M19-landsholdet, siger Ian Marko Fog.
Direktøren fremhæver samtidig aftalen som et vigtigt led i klubbens strategi.
– Vi er glade for endnu en gang at lykkes med at binde et af vores største talenter til klubben og dermed styrke fundamentet for fremtiden, lyder det.




