Massiv kritik af nordjyske kommuners turismeindsats

For meget snak og for lidt action.

Sådan lyder kritikken fra Jesperhus direktør Jesper Overgaard, Jan Brusgaard der er indehaver af Feriepartner Thy og Fårups Sommerlands direktør Søren Kragelund, der mener, at den nordjyske turistbranche spilder en masse penge, fordi man ikke arbejder sammen.

En anden årsag er ifølge de tre, at systemet er så komplekst og med så mange aktører og uklare ansvarsområder og arbejdsgange, at det er særdeles vanskeligt for turistvirksomhederne at navigere i og det koster turister og lokal omsætning.

Derfor skal der etableres én ny og velfungerende turistorganisation i landsdelen, og den skal blandt andet have mod til at udpege de fyrtårnsområder, der har den største volumen og det største vækstpotentiale, og så er det dém, der skal brandes udadtil.

Tiltag i turismen laves af VisitNordjylland, der er delvist finansieret af Business Region North Denmark, og her er formanden Borgmester Lene Kjelgaard Jensen fra Thisted delvis enig i kritikken og siger, at hun ser kritikken som et godt input for den videre diskussion for at forenkle systemet.

Men har dog svært ved at se, hvordan fx. Thy skulle klare sig uden sig eget turistkontor

Forfatter

Related posts

Top