Flere ansatte ved Aalborg Universitetshospital fortæller om massive forsinkelser og lange bilkøer omkring den nye hospitalsby i Aalborg.
Læge Sissel Mangurten fortæller, at det flere dage har taget over 45 minutter blot at komme ud fra parkeringspladsen efter arbejde.
– Jeg synes, det er fuldstændig uacceptabelt, siger hun til TV2 Nord.
Ifølge hospitalsdirektør Lars Dahl Pedersen skyldes problemerne blandt andet to større vejarbejder omkring hospitalsområdet.
De trafikale udfordringer rammer både ansatte, patienter og ambulancer, lyder kritikken fra flere medarbejdere.
Sissel Mangurten, der pendler til Aarhus, oplever nu rejsetider på over to timer hjem fra arbejde.
Hun mener samtidig, at vejnettet omkring hospitalet ikke kan håndtere den store trafikmængde.
Hospitalsledelsen erkender presset på vejene og beklager generne for personale og patienter.
Ansvaret for vejarbejdet ligger dog hos Aalborg Kommune og Vejdirektoratet.




