Lange køer skaber trafikkaos ved hospitalsbyen i Aalborg

Flere ansatte ved Aalborg Universitetshospital fortæller om massive forsinkelser og lange bilkøer omkring den nye hospitalsby i Aalborg.

Læge Sissel Mangurten fortæller, at det flere dage har taget over 45 minutter blot at komme ud fra parkeringspladsen efter arbejde.

– Jeg synes, det er fuldstændig uacceptabelt, siger hun til TV2 Nord.

Ifølge hospitalsdirektør Lars Dahl Pedersen skyldes problemerne blandt andet to større vejarbejder omkring hospitalsområdet.

De trafikale udfordringer rammer både ansatte, patienter og ambulancer, lyder kritikken fra flere medarbejdere.

Sissel Mangurten, der pendler til Aarhus, oplever nu rejsetider på over to timer hjem fra arbejde.

Hun mener samtidig, at vejnettet omkring hospitalet ikke kan håndtere den store trafikmængde.

Hospitalsledelsen erkender presset på vejene og beklager generne for personale og patienter.

Ansvaret for vejarbejdet ligger dog hos Aalborg Kommune og Vejdirektoratet.

af Redaktionen

Relaterede artikler

Mors, Topnyheder

8.-klasse prøvede kræfter med kommunalpolitik på Mors

Hvordan prioriterer man mellem flere lærere, flere ansatte på plejecentrene eller en ny sportshal? Det spørgsmål fik en 8. klasse mulighed for at tage stilling til, da borgmester Jens Dahlgaard inviterede eleverne til ungdomskommunalbestyrelsesmøde på rådhuset.
2 min read
Mors, Sport, Thy, Topnyheder

Mors-Thy henter rutineret profil: Tidligere Bundesliga-spiller skal styrke højre back

Mads-Peter Lønborg kommer til Thy og Mors efter en stærk sæson i Aarhus Håndbold.
4 min read
Job & Erhverv, Mors, Regionalt, Topnyheder

Morsø-virksomhed automatiserer intern transport hos Priess

Global AGV på Mors har leveret en selvkørende truck til Priess A/S ved Skive, som nu har overtaget en række rutineprægede transportopgaver i produktionen.
2 min read

Hjælp os med at dække din by
– Tip os om nyheder!

Så er du med til at hjælp os med at dække de vigtigste historier i dit lokalområde.