Julekalender: Thy stjal opmærksomheden

Over 288.000 gange blev der klikket ’deltag’ i en Bakkedal julekalender fra Thy.
Turistforeningen og lokale samarbejdspartnere er begejstrede for interessen for egnen, som kalenderen har skabt. Livsstilsekspert Flemming Møldrup kalder det et pletskud i forhold til manges længsel efter den uspolerede natur.

Man kunne i december måned finde julekalenderen hjemmesiden bakkedal.info som oplevede en stigning i besøgstallene på over 8.000 pct. Knap 20.000 bad om at få en mail hver dag, så de ikke glemte at åbne en låge.

– Thy hittede stort som julekalender. Alle vores forventninger er blevet overgået med mange længder – fra alle egne af Danmark blev der kigget på Thy, siger Michael Pilgaard, marketingchef for Bakkedal.

Ny julekalender i 2017
Bakkedal og lokale samarbejdspartnere ser gerne, at interessen for Thy fortsætter med at vokse. Derfor har Bakkedal allerede sat gang i en ny Thy julekalender til 2017 – næste gang på Facebook.

Julekalenderen blev til i samarbejde med andre lokale producenter fra Thy. Et smukt vintermotiv fra Thy gemte sig bag hver låge. Det var 6 lokale hobbyfotografer, der havde taget billederne. Hver dag kunne man vinde lokale præmier, som fx kroophold, badetur eller lokale lækkerier.

Glæde i Thy
I Turistforeningen er der stor glæde over den interesse for Thy, som julekalenderen har været med til at skabe.

– Julekalenderen er med til at vise smukke Thy på den bedste måde. Derfor mærker vi også i turistforeningen, at de 12 lokale leverandører, der har været med, er meget glade. Her er tale om et initiativ, som får solen til at skinne på rigtig mange. Nu skal vi ’bare’ leve op til forventningerne, for her kan sagtens være tale om en langtidseffekt, siger Ole Riis, turistchef i Thy.

Han kan bl.a. se, at over 22.000 har været inde og like samlingen af billeder, som også bliver vist på turistforeningens side.

Se billederne fra sidste års julekalender her

Forfatter

Related posts

Top