Jesperhus investerer 13 millioner kroner

Jesperhus Ferie- og Blomsterpark har sat gang i de største investeringer i ti år. Med en kommende investering på 13 mio. kroner, er der investeret godt 20 mio. kroner de sidste par år.

Den netop overståede sæson, var på alle parametre en succes for Jesperhus med op imod 300.000 overnatninger, hvilket er ti procent flere end sidste år, mens blomsterparken havde op imod 250.000 gæster – en stigning på fem procent.

– De flotte tal skyldes blandt andet investeringerne i Hugo’s Badeland op til sæsonen 2018 og Zik & Zak’s Abeland op til den netop afsluttede sæson. Men også den løbende udvikling af de tilbud, vi allerede har til børnefamilierne herunder vores shows i Blomsterparken med Hugo, Rita og alle de andre figurer samt vores piratshows, der alene har trukket over 20.000 tilskuere i år, fortæller direktør Peter Overgaard.

Gæsterne, og ikke mindst følgerne på de sociale medier er blevet taget med på råd, når Jesperhus åbner op for pengepungen:

Visualisering: Somatic ApS og Udform ApS for Jesperhus

– Vi har spurgt vores 93.000 følgere på Facebook og 40.000 følgere på YouTube om, hvilke nye ting, de godt kunne tænke sig. Vi har så givet nogle muligheder, men faktisk viser det sig, at der også kommer rigtigt mange forslag ind, som måske ikke lå ligefor hos os selv. Der lytter vi så til vores gæster og tilrettelægger så investeringerne indenfor de rammer, vi har, fortæller Peter Overgaard.

Virtual reality
Jesperhus startede med at tematisere nogle af deres hytter i 2016, hvor de første 11 så dagens lys. De blev lynhurtigt en stor succes. Derfor har man besluttet at udvide tema-områderne til også at omfatte pirat-universet, som børnene i forvejen kender fra de populære Piratshows.

– Vi bygger 12 pirathytter og to piratferiehuse. Herudover kommer der en ny stor pirat-legeplads foran indgangen til det populære Zik & Zak’s Abeland, fortæller Peter Overgaard.

Visualisering: Somatic ApS og Udform ApS for Jesperhus

Herudover tager Jesperhus et skridt ind i fremtidens underholdning for børnene.

– Vi laver et område med virtual reality, der er i stor fremmarch i store dele af den vestlige verden. Den nye VR-lounge giver børnene mulighed for nogle helt andre oplevelser i den virtuelle verden, og det glæder vi os rigtigt meget til at se, hvordan børnene tager imod, siger Peter Overgaard.

Herudover har gæsterne ønsket et familie-omklædningsrum i Hugo’s Badeland, ligesom der etableres flere parkeringspladser foran indgangen, der ligeledes moderniseres .

Jesperhus er klar til at slå dørene op til en ny sæson den 27. marts 2020 på feriecentret – mens selve blomsterparken åbner den 2. maj 2020.

Visualisering: Jesperhus

Forfatter

Related posts

Top