Idealcombi har succes med ny strategi i Norge

En ny strategi målrettet high end projekter sikrer IdealCombi i Hurup gode resultater i Norge. Foråret har især budt på projekter inden for eneboliger i særklassen, men også store projekter.

Særligt produktserien Futura+ har fundet frem til de norske arkitekters tegnestuer.

– Vi leverer blandt andet vinduer og døre til det meget positivt omtalte og eksklusive projekt, Brødfabrikken, i Oslo i samarbejde med Stor-Oslo Eiendom og vores kunde BundeBygg AS. Det er et projekt i international stil, hvor vores danske design og den arkitektoniske byggestil komplimenterer hinanden særdeles godt. Projektet er et godt eksempel på, at vi nu rammer byggerier i high end klassen, siger Claus Winther, direktør for salg og marketing i Idealcombi til WoodSupply.

For et års tid siden lagde Idealcombi strategien om på det norske marked og valgte at arbejde med en mere snæver kreds af kunder og typer af projekter. Det viste sig at være den rigtige beslutning, og i dag arbejdes der intensivt med projekter i high end klassen.

– Vi oplever, at vi vinder projekter, hvor design, energi og høj kvalitet prioriteres højere end billig pris. Vi arbejder meget selektivt med opgaverne og oplever en stor entusiasme om vores vinduer og døre, der appellerer til de mere eksklusive byggerier og boliger, siger Lars Michael Pedersen, der står for salget i Norge.

Idealcombi’s strategi er særligt båret af et tæt samarbejde med arkitekter og deres bygherrer på nybyg projekter. Vinduesproducenten har også fået et godt fodfæste hos flere store ejendomsselskaber.

Claus Winther fortæller, at Ideal Combi sjældent er involveret i et projekt, uden at man går derfra med en aftale.

– Det vidner om, at det norske byggemarked og Idealcombi har fundet hinandens styrker, og det er vi naturligvis meget glade for – især fordi den norske byggebranche byder på rigtig mange spændende projekter som matcher netop idealcombi’s produkter, siger Claus Winther til WoodSupply.

Forfatter

Related posts

Top