Hver fjerde elev har det svært med hjemmeundervisningen

Det har været svært for de store børn i 3.-9. klasse at sidde hjemme og følge med i onlineundervisningen under den anden nedlukning.

Det viser de første tal fra en stor ny undersøgelse foretaget af forskere på Aarhus Universitet og Syddansk Universitet. Det skriver Information.

Undersøgelsen er den første til at se på, hvordan eleverne har oplevet den anden skolenedlukning, som blev indledt i december.

Hver fjerde adspurgte elev på klassetrinene 3. til 9. mener, at de har ’dårlig’ eller ’meget dårlig’ mulighed for at følge med. Undersøgelsen viser desuden, at hver fjerde adspurgte oplever kontakten med læreren som ’dårlig’ eller ’meget dårlig’.

Undersøgelsen er en del af et større projekt, hvor folkeskoleeleverne i fem kommuner er blevet spurgt til deres oplevelser af genåbningen i efteråret og af den anden skolenedlukning.

Selvom undersøgelsen ikke er statistisk repræsentativ, kan elevernes besvarelser ifølge Lars Qvortrup, professor ved Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse på Aarhus Universitet, fungere som et pejlemærke i forhold til den generelle oplevelse af nedlukningen blandt skolebørn i Danmark.

Forfatter

Related posts

Top