Hjem-IS markerer sit 50-års jubilæum ved at dele 90.000 gratis is ud over hele landet.
Fra mandag den 18. maj kan danskerne få fingrene i en særlig jubilæumsis, når de ikoniske lyseblå isbiler triller gennem byerne.
Den gratis is er en “flagstang” lavet af vanilje- og jordbærflødeis formet som Dannebrog, og den uddeles så længe lager haves.
Hjem-IS har hovedkontor i Thisted og har gennem et halvt århundrede været en fast del af dansk sommertradition.
I dag kører 134 Hjem-IS-biler rundt i Danmark, og over 450 sælgere bringer is ud i sommersæsonen.
Ifølge direktør Kirsten Ægidius er jubilæet en tak til danskerne for 50 års opbakning og isglæde.




