Hjem-IS fejrer 50 år med 90.000 gratis is til danskerne

Hjem-IS markerer sit 50-års jubilæum ved at dele 90.000 gratis is ud over hele landet.

Fra mandag den 18. maj kan danskerne få fingrene i en særlig jubilæumsis, når de ikoniske lyseblå isbiler triller gennem byerne.

Den gratis is er en “flagstang” lavet af vanilje- og jordbærflødeis formet som Dannebrog, og den uddeles så længe lager haves.

Hjem-IS har hovedkontor i Thisted og har gennem et halvt århundrede været en fast del af dansk sommertradition.

I dag kører 134 Hjem-IS-biler rundt i Danmark, og over 450 sælgere bringer is ud i sommersæsonen.

Ifølge direktør Kirsten Ægidius er jubilæet en tak til danskerne for 50 års opbakning og isglæde.

af Redaktionen

Relaterede artikler

Mors, Topnyheder

8.-klasse prøvede kræfter med kommunalpolitik på Mors

Hvordan prioriterer man mellem flere lærere, flere ansatte på plejecentrene eller en ny sportshal? Det spørgsmål fik en 8. klasse mulighed for at tage stilling til, da borgmester Jens Dahlgaard inviterede eleverne til ungdomskommunalbestyrelsesmøde på rådhuset.
2 min read
Mors, Sport, Thy, Topnyheder

Mors-Thy henter rutineret profil: Tidligere Bundesliga-spiller skal styrke højre back

Mads-Peter Lønborg kommer til Thy og Mors efter en stærk sæson i Aarhus Håndbold.
4 min read
Job & Erhverv, Mors, Regionalt, Topnyheder

Morsø-virksomhed automatiserer intern transport hos Priess

Global AGV på Mors har leveret en selvkørende truck til Priess A/S ved Skive, som nu har overtaget en række rutineprægede transportopgaver i produktionen.
2 min read

Hjælp os med at dække din by
– Tip os om nyheder!

Så er du med til at hjælp os med at dække de vigtigste historier i dit lokalområde.