Digital sikkerhed: Hanstholm Madbar med i ny kampagne

Da Hanstholm Madbars Facebook-side blev overtaget af hackere i starten af året kom restauranten stærkere ud på den anden side –  ikke mindst på grund af en massiv opbakning fra deres kunder.

I en ny kampagne fra Erhvervsstyrelsen fortæller madbarens indehaver Morten Kristensen om forløbet.

Han sammenligner hacker-angrebet med følelsen af at have været udsat for et indbrud:

– Det er følelsen af, at der er nogen, der har været inde i ens hus, mens man var hjemme. Man er ikke længere i kontrol, fortæller han.

I dag har Hanstholm Madbar oprettet en ny Facebook-side og har igen flere tusind følgere. Og det kommer ikke til at være let for hackere at nå igennem til den nye side – efter angrebet har Morten Kristensen nemlig indført totrinsgodkendelse, når man skal logge ind.

I kampagnen sætter SikkerDigital.dk, Erhvervsstyrelsen og Industriens Fond fokus på netop vigtigheden af digital sikkerhed.

Efter at have indført totrinsgodkendelse er Morten Kristensen ikke i tvivl – det er noget, man bare skal have. For det virker nemlig.

Samlet set kigger han tilbage på episoden som en slem men også nødvendig lærestreg. Og så har den positive støtte fra gæsterne sat sig i ham.

– Den måde folk gav os en krammer på og hjalp os, det synes jeg var vildt fedt, siger han.

– På en eller anden måde tror jeg, at vi er tættere på vores gæster, end vi var før.

I kampagnen står 8 case-virksomheder, heriblandt Hanstholm Madbar, frem og fortæller åbent om IT-sikkerhedsbrud, og hvordan de har rejst sig efter et cyberangreb og styrket deres forretning.

LÆS OGSÅ:

Hanstholm Madbar ramt af lovestorm

 

 

Forfatter

Related posts

Top