Destination Limfjorden har lanceret et nyt oplevelseskort

I år har Destination Limfjorden fået udviklet et oplevelseskort over Limfjorden området. Det spritnye oplevelseskortet har til formål at hjælpe vores turister med at få øje på og finde vej til de fantastiske oplevelser der er på tværs af Limfjordslandet.

Destination Limfjorden står bag oplevelseskortet, som er en del af SOS projektet, som har modtaget støtte fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse. Her har Destination Limfjorden i samarbejde med UCN interviewede en række aktører, for at finde frem, hvad det er gæsterne efterspørger, når de er på hotellet, campingpladsen eller andre steder. Den meget visuelle opsætning med tegninger af bl.a. attraktionerne, skal gerne inspirere gæsterne til at blive nysgerrige på, hvad der ellers er i området. Derudover skal oplevelseskortet samtidig hjælpe aktørerne i de tre kommuner, til at bliver klogere på, hvilke oplevelser de kan henvise deres egne gæster til. Med oplevelseskortet får aktørerne noget fysisk at snakke ud fra og kan give videre til gæsterne.

Destinationsdirektøren Kristina L. Schjøtt fortæller. ”Vi har oplevet, at mange aktører efterspørger kortmateriale, så de kan guide gæster til oplevelser Vi har derfor valgt at understøtte aktørerne ved at lave kort over destinationen med markering af oplevelsesmuligheder. Vi kan også mærke, at corona har skubbet på efterspørgslen efter natur- og friluftsoplevelser, og her kan kortet være med til at få øje på mulighederne.”
Oplevelseskortet tager udgangspunkt i de lokale attraktioner og aktiviteter der findes til lands og vands. Det skal hjælpe turisterne med at få et bedre overblik over, hvor og hvilke skjulte skatter, der venter på at blive oplevet. Dermed kan turisterne finde alt fra attraktioner til gode spots for cykling-, vandring- og vandaktiviteter.

Projektleder Bo Immersen fra Destination Limfjorden fortæller. ”Vi har gennem et samarbejde med Anna Hammershøy og Dennis Grauslund fra UCN undersøgt 28 turistaktørers ønsker til kortet. Herefter har vi spurgt turistaktørerne om deres ønsker til kortets indhold og udtryk, og derefter fulgt anbefalingerne fra UCN, så kortet er en appetitvækker over de blivende attraktioner og naturattraktioner. ”

Til at udvikle og producere oplevelseskortet har Destination Limfjorden indgået et samarbejde med den lokale virksomhed Typographic i Nykøbing Mors, som har stået for at sætte kortet op grafisk og trykt det. Tegningerne af attraktionerne på kortet er tegnet af Niels Bjerge fra Thisted.
Oplevelseskortet er udkommet i to formater, hvor det både er som plakat og A3 blok. Her er målet med plakaten at skabe et samtalerum omkring kortet, hvor aktørerne kan bruge blokken til at give deres gæster et fysisk kort over, hvor de kan finde de skjulte skatte i Limfjordslandet. Begge dele kan ses ude ved Destination Limfjordens partner.

”Vi er yderste tilfredse med det nye oplevelseskort og brugte det selv første gang til Ferie for Alle messen i Herning i slutning af februar. Her blev de første 250 ark revet af blokken, hvor også mange stoppede op og kiggede nysgerrig på kortet og spurgte interesseret ind til de forskellige figurer.” Fortæller Destinationsdirektøren Kristina L. Schjøtt.

Forfatter
Top