De unge skal udvikle sendefladen på Danmarks nye radio

Det er endnu uvist, hvor mange ansatte den nye ungdomsradio Loud får, og hvor radioen får hovedsæde, når den går i luften næste forår.

Sikkert er det dog, at stationen, der skal henvende sig til unge, vil bruge sine partnerskaber til at inddrage unge i sine udsendelser.

Bag Radio Loud står en ejerkreds bestående af Radio Limfjord og otte andre lokalradiostationer, Roskilde Festival, Nationalmuseet, teatret Mungo Park og Danske Studerendes Fællesråd.

– Én ting er radioen, som bliver vores dna. En anden ting er at skabe et brand og skabe et Loud, hvor Loud er et sted, man kan komme hen som ung og deltage i den demokratiske debat. Nogle gange vil det være på sociale medier, nogle gange i form af lyd og andre gange i form af events, siger kanaldirektør Ann Lykke Davidsen, efter at Loud tirsdag vandt udbuddet om en ny offentligt støttet DAB-kanal.

Nyheder, debat, kultur og satire
Radio Loud kommer både til at lave nyhedsudsendelser, debat- og kulturprogrammer, satire, musikprogrammer og reportage.

– De unge vil være med til at udvikle det og påvirke det, siger Ann Lykke Davidsen om radioens indhold.

Hun henviser til, at radioen via sine partnere – eksempelvis Danske Studerendes Fællesråd – har en bred adgang til unge, der kan sætte sit præg på radioen.

– Vi giver jo ikke radioen til unge, der aldrig før har lavet radio. Men vi lytter til dem, og ud fra det vil vi skabe et brand sammen med dem, siger hun.

Radio Loud går i luften den 1. april næste år.

/ritzau/

LÆS OGSÅ:

LOUD vinder ny DAB-kanal

 

Forfatter

Related posts

Top