Dårligt sommervejr går ud over koldskål-salget

Koldskål er en fast del af den danske sommer for mange. Men vejret skal være godt, før vi for alvor kaster os over det delikate mejeriprodukt. Det mærker man tydeligt hos mejerigiganten Arla.
I år har virksomheden netop rundet 4,3 millioner liter koldskål, hvilket betyder, at der er et pænt stykke op til sidste års tal, hvor man producerede seks millioner liter. Det skriver DR Østjylland ifølge TV MidtVest.
– Sammenlignet med samme periode sidste år, så ligger vi 20 procent lavere, siger Jesper Skovlund, PR-ansvarlig i Arla Danmark til DR Østjylland.

Marginalt bedre hos Thise Mejeri
Hos en af Arlas konkurrenter – Thise Mejeri – ser salget kun marginalt bedre ud.

– Vi har solgt 10-12 procent mindre koldskål, desværre, siger administrerende direktør Poul Pedersen til DR Østjylland.

– Total set så betyder godt vejr et salg af mange flere surmælksprodukter og koldskål, så vi vil også gerne have sol i Danmark, lyder det fra direktør Poul Pedersen.

Intet er så skidt…
De to mejerier græder dog ikke over spildt mælk, de bruger den i stedet til lave at blandt andet ost og smør.
Det dårlige koldskålssalg går dog alligevel til syvende og sidst ud over regnskabet, lyder det fra Poul Pedersen:

– Det er irriterende ikke at have det salg, som vi har håbet på og budgetteret med. Det kan ses på bundlinjen. Det er helt sikkert, sigerhan.

Foto : Poul Pedersen (TV MidtVest)

Forfatter

Related posts

Top