Black Friday: ELSK giver ud fremfor at sælge ud

Mens andre tøjmærker og -butikker næsten ikke kan få nok, går Tøjbrandet ELSK fra Klitmøller direkte imod indkøbsfænomenet Black Friday, der finder sted på fredag.

ELSK er skeptiske overfor den konstante jagt på laveste pris og mener at fokus burde være på kvalitet og value-for-money. De lukker deres normale webshop for at sende et signal og I stedet kan kunderne kun købe fire forskellige t-shirt designs, som er special designet til dagen. Hele omsætningen fra dagens salg, vil ELSK donere til non-profit projektet “Stop Micro Waste”.

Hos mode-virksomheden ELSK, er man yderst skeptiske i forhold til den pris-krig og manglende gennemsigtighed, som præger Black Friday og de andre store tilbuds-dage.  De er skeptiske overfor den konstante jagt på laveste pris og mener at fokus burde være på kvalitet og value-for-money.

– Jagten på laveste pris er jagten mod bunden. Det er uholdbart og ikke befordrende for at lave kvalitet. Når alt skal være billigere, bliver det også ringere. Pris-jagten giver udover ringere produkter, også et uholdbart overforbrug og får ofte forbrugerne til at købe produkter man egentlig ikke mangler, siger Lars Riis, Partner i ELSK.

Hos ELSK mener man at forbrugerne skal tænke sig godt om, inden de hopper ombord på Black Friday bølgen.

– Mangler du det virkeligt? Er det value-for-money eller bare et ”godt tilbud”? Lad være med at blive påvirket af før/nu priser og procent-rabatter. Gå efter de ting du virkelig mangler og husk at det ofte er billigere på sigt at købe kvalitetsvarer, siger Lars Riis

ELSK ikke med i Black Friday
Hos ELSK er man ikke interesserede i at være en del af Black Friday. De mener, at der er brug for at både forbrugere og detail-handlen tænker sig om og overvejer hvad der gavner begge parter på sigt. Sidste år lukkede ELSK deres webshop på Black Friday og de har valgt at gøre det samme i år. Dog men en væsentlig ændring.

– Vi vil ikke tvinges ind i en kamp, hvor det kun er prisen der er i fokus. Hvis vi sætter vores varer ned, føler vi at vi sælger ud af os selv. Så frem for at sælge ud, vil vi give ud. Derfor har vi valgt at lave et specielt tiltag på vores webshop, hvor man d. 25 november (Black Friday) kun vil kunne købe 4 specielle limited edition t-shirts. Al omsætning fra denne dag, vil vi så donere til Stop Micro Waste. De er ved at udvikle en vaskepose som skal forhindre mikro-plast i at ryge ud i naturen når man vasker sit tøj. De er blevet valgt efter en afstemning, som vi afholdte på Facebook. Vi syntes det er en oplagt mulighed for at kunne være med til at gøre en forskel for andre, og vi håber og tror vores kunder er enige. Derudover vil vi gerne give noget tilbage til vores kunder. Så vi afholder forskellige konkurrencer og give-aways på vores facebook side i løbet af dagen, siger Lukas L. Leszczynski, partner i ELSK.

Følg ELSK her

Forfatter

Related posts

Top