Bippende og hylende støj generer buspassagerer

Rejsekort, der bipper. Sæder, der ryster. Døre, der hyler, når de åbner og lukker.

Det er støj fra bussen, der generer de nordjyske buspassagerer mest på deres rejse. Det viser en kundetilfredshedsundersøgelse fra 2016 lavet af Nordjyllands Trafikselskab, fortæller DR P4 Nordjylland.

Buspassagererne har i undersøgelsen givet støjen point fra 1-10, hvor 10 er det mindst støjende.

Passagererne har givet bussens støjniveau 7,73 – hvilket er et godt stykke under passagerernes generelle tilfredshed med rejsen.

Ifølge presseansvarlig ved Nordjyllands Trafikselskab Mette Henriksen er det er svært at gøre noget ved støjen, og hun mener, at de rejsende må gå på kompromis med larmen for at få mere plads og øget tilgængelighed i busserne.

– Service og chaufførens overholdelse af køreplanen er det vigtigste af alt, siger hun til DR P4 Nordjylland.

Forfatter

Related posts

Top